CHRYSLER LE BARON 1978
Chrysler Le Baron započal svoji dráhu jako samostatný model značky Chrysler v roce 1977 resp. 1978. Chrysler střední třídy dostal název Le Baron, dříve používaný jako přídomek značky Imperial, později Chrysleru Imperial. Chrysler Le Baron ročníku "78 byl největší z Le Baronů v jeho historii, která sahá až do devadesátých let. Le Baron v roce 1980 poněkud zhranatěl a v průběhu osmdesátých let se scela proměnil v "malý" vůz s pohonem kol přední nápravy, pod jehož kapotu se již nikdy nevrátil motor V8. Chrysler Le Baron model 1978 svůj podvozek s rozvorem 286 cm, původně postavený pro nové kompaktní vozy Plymouth Volare a Dodge Aspen představené roku 1976, sdílel spolu s koncernovým dvojčetem Dodgem Diplomat. Le Baron se v představené  podobě vyráběl pouhé dva roky a to v letech 1978 a 1979. Oba modelové ročníky se však od sebe ještě v drobnostech lišily, např. mřížkou chladiče.
Nyní máme před sebou sedan v barvě "Sable Tan Sunfire Metallic", který na první pohled zaujme přední maskou, která je, oproti zvyklostem, obrácena vzhůru nohama. Znamená to, že hlavní světlomety zaujímají polohu pod blikači a pozičními světli, tedy přesně naopak, nežli u většiny amerických vozidel té doby. Tradici si drží masivní chromované nárazníky v předu i vzadu, připevněné na teleskopických tlumičích, jak tomu velely tehdy platné bezpečnostní předpisy. Záď odhalí své kouzlo až po setmění, kdy vyniknou rozměrné koncové svítilny. O tepelnou izolaci kabiny se stará střecha potažená vinylem a cestování s rukou ležérně položenou z okénka zpříjemňuje izolace pod spodní částí rámu oken dveří, chránící obnaženou ruku před sluncem rozpáleným plechem karoserie.
Sedan je klasické koncepce, tedy s motorem V8 uloženým podélně vpředu, automatickou třírychlostní převodovkou a tuhou poháněnou zadní nápravou. O komfort se stará odpružení přední nápravy zkrutnými tyčemi, zadní náprava je uložena na podélných listových perech. V roce 1978 měl nový majitel Le Barona na výběr ze tří karoserií a to coupé, sedan a combi a ze tří motorů, jednoho šestiválce a dvou osmiválců. V našem sedanu je klasická V8-čka s rozvodem OHV o obsahu 318 cui (5,2 l) s elektronicky řízeným zapalováním. Díky výfukovému systému bez rezonátoru o sobě dává vědět velice specifickým zvukem.  Ale pojďme se podívat co se skrývá uvnitř. Poměrně luxusní přístrojová deska se spoustou malých i větších "budíků" a imitací dřeva spolu s celistvou přední lavicí dává pocit příjemného prostřední k pohodlnému cestování. Za pozornost stojí osvětlené zrcátko na sluneční cloně před sedadlem spolujezdce. Pro parádivé pasažérky na zadních sedadlech jsou k dispozici dvě osvětlená zrcátka na zadních sloupcích střechy. Výbavu, jako např. elektricky seřizované sedadlo, tempomat, klimatizace, elektrické stahování všech oken, centrální zamykání nebo stavitelný volant, jistě nemusíme zmiňovat.  Vzhledem k době svého vzniku, nevyniká Le Baron nijak oslnivými jízdními výkony ani rozměry klasického full-size. Pohodlím jízdy, daném příjemně odpruženým podvozkem a útulným interiérem, však dokáže poskytnout svému řidiči i posádce dostačující zážitky hodné pravého US-car. 
Na výběr byly tři karosářské varianty, sedan, Coupe a STW.
KLIKNI pro VIDEO
free-riders@email.cz
Copyright Harry 2016  All Rights Reserved